Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Ramen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    is 't erg dat die periode al 2 jaar duurt?

En dan gewoon een nieuwe ruit plaatsen als het té erg komt zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
      En dan gewoon een nieuwe ruit plaatsen als het té erg komt zeker?

nee hoor, een andere auto kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
        Krantenpapier.
        Krantenpapier maakt krassen als je niet oppast. Volvo heeft al jaren relatief 'zachte' ruiten en je hebt dan gegarandeerd prijs. Eénmaal gedaan op m'n 440 destijds, daarna nooit meer.

Nu gebruik ik al jaaaren instanet ruitenspray, enkele keren sprayen erop, een natuurspons om al het vuil dmv de instanet weg te wrijven, en een duur zeemvelleke dat alleen en alleen voor de ruiten van de auto's binnen gebruikt wordt, in een warm regenwateremmertje. Amper strepen gehad en geen werk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

dode beesten

Alee, een vraagske;

Hoe krijg je die dode beesten van je raam ( en bumper en motorkap )??

Van mij bumper krijg ik ze er zelfs niet meer af ( van mijn raam alleen met vree veel moeite = nie veel goesting = wordt dus niet veel gedaan )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
            Alee, een vraagske;

Hoe krijg je die dode beesten van je raam ( en bumper en motorkap )??

Van mij bumper krijg ik ze er zelfs niet meer af ( van mijn raam alleen met vree veel moeite = nie veel goesting = wordt dus niet veel gedaan )
            Als ze echt hardnekkig zijn: je kan ook ramen kleien. Mijne neef heeft blijkbaar 'n hardnekkige bird poo op z'n spiegel die ik er volgende keer eens af ga proberen te krijgen. Ben eens benieuwd, maar met klei zou 't er in principe wel af moeten geraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
              Als ze echt hardnekkig zijn: je kan ook ramen kleien. Mijne neef heeft blijkbaar 'n hardnekkige bird poo op z'n spiegel die ik er volgende keer eens af ga proberen te krijgen. Ben eens benieuwd, maar met klei zou 't er in principe wel af moeten geraken.
              en de slimste vraag :

waar haal ik die klei ( want ik mag geen uit mijnen hof pakken zeker )?

Comment

en de slimste vraag :

http://www.wax-it.be/catalog/product...products_id=32

Ben hier weer reclame aan 't maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                  http://www.wax-it.be/catalog/product...products_id=32

Ben hier weer reclame aan 't maken.
                  nee ( moest het in uw handtekening staan dan wel )

Merci he!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    Krantenpapier maakt krassen als je niet oppast. Volvo heeft al jaren relatief 'zachte' ruiten en je hebt dan gegarandeerd prijs. Eénmaal gedaan op m'n 440 destijds, daarna nooit meer.

Nu gebruik ik al jaaaren instanet ruitenspray, enkele keren sprayen erop, een natuurspons om al het vuil dmv de instanet weg te wrijven, en een duur zeemvelleke dat alleen en alleen voor de ruiten van de auto's binnen gebruikt wordt, in een warm regenwateremmertje. Amper strepen gehad en geen werk.
                    Amper werk?

Eerst een natuurspons pakken (duur!), instanet erop, duur zeemvelleke (duur!), warm regenwater (lijkt me veel werk)... Toch een hele operatie lijkt me zo

Ik gebruik ook zo'n ruitenreiniger en een microvezeldoek. Werkt toch goed, ik snap niet wat mensen daar zo moeilijk aan vinden.
                    De truc is om de ruit helemaal droog te wrijven. Ik vouw mijn doek 2x dicht tot een vierkant, spuit instanet op de ruit en poets dan de ruit. Vervolgens drooi ik de doek om (droog) en wrijf ik de hele ruit droog. Nooit strepen!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik gebruik da produkt waarmee ge brilglazen kuist(toen gekocht in de A..DI) en da werkt heel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                        ik gebruik da produkt waarmee ge brilglazen kuist(toen gekocht in de A..DI) en da werkt heel goed
                        ik wist niet dat Audi dat verkochte

Comment

het is ALDI , ma ik dacht da reclam nie mocht

Comment

Tijdens het wassen van de carrosserie spoel ik ook even rap de ramen af. Na het wassen + afdrogen van de carrosserie spuit ik raamreiniger van de Delhaize op de ramen. Ik laat dat 5 secondjes inwerken en wrijf het daarna open met keukenpapier. Dan laat ik het een 30-tal seconden inwerken. Daarna wrijf ik de restanten er gewoon af met keukenpapier. Kan onmogelijk strepen maken!

Comment

Keukenpapier vind ik niet zo tof. Hangt heel uw venster vol met van die witte pluiskes
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Keukenpapier vind ik niet zo tof. Hangt heel uw venster vol met van die witte pluiskes
                                Ga er dan nog een laatste keer over met een Swiffer-doekje

Comment

en de slimste vraag :

Klei dan eerst de wagen.
                                  Ik gebruik altijd de gebruikte klei voor de ramen en als de klei echt vuil begin te worden gebruik ik het voor de velgen. Het zou zonde zijn nieuwe klei voor de ruiten te gebruiken.
                                  Het is wel de beste manier om alles weg te krijgen.

Comment

Om mijn ruiten aan de binnenkant te kuisen gebruik ik gewoon het spul dat je in de ruitensproeier doet. Gemakkelijk en zeer goed resultaat. Een flinke scheut in een emmer water en gewoon de ruiten kuisen met spons en zeemvel. Geen strepen en/of vegen.

Comment

euh ... ik gebruik 't spul dat daar voor gemaakt is: gewone instanet en een proper zeemvel, dikwijls uitgespoeld.

Nooit geen problemen hoor... (en als 't kan met regenwater ipv stadswater, zeker geen problemen mee).

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik gebruik BMW glass cleaner. Omdat dat in zo'n pakketje met olie (uiteraard, BMW ) bij de 2 X5'en zat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                          Ik gebruik BMW glass cleaner. Omdat dat in zo'n pakketje met olie (uiteraard, BMW ) bij de 2 X5'en zat
                                          Zo'n grijze bus, dat relatief goed schuimt wanneer je het openwrijft?
                                          Goed spul!

Comment

Working...
                                          X